Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yürüme

Eklem problemleri sonucunda protez cerrahisi ile tedavi gören bireylerin sıklıkla merak ettiği bir konudur. İyileşme sürecinde eklem işlevlerinin geri kazandırılması hedeflenir. Kalça protezi ameliyatı sonrası yürüme hastaların 6-8 hafta boyunca destek alması gereken bir konudur. Dolayısıyla kalçayı zorlamamak ve kalçaya binen basıncı azaltmak için yürüme değnekleri ya da yürüteç kullanmak önemlidir.

Ameliyat sonrası dönemde günlük eylemlerin sürdürülmesi noktasında destek alınması gerekir. Kalça ekleminin ortopedik sağlık açısından planlanan formda kalmasında yardımcı olur. Yürüme, merdiven kullanma gibi hareketlerin diğer kişilerden destek alınarak sürdürülmesi önerilir. Uzman hekim tarafından gerçekleştirilen kontrol amaçlı muayene ve tetkiklerle de oldukça önemlidir. Ameliyat öncesi dönemde yaşanan olumsuz belirtilerin etkisi azalır.

Kalça Protezi Ameliyatı Kimlere Uygulanır?

Eklem rahatsızlıkları, özellikle 50 yaş üzerindeki hastalarda sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Çevresel etkenler ve yaşlılığa bağlı unsurlar dolayısıyla kalça eklemi belirli oranda tahribata uğrayabilir. Düşme ve yaralanma gibi durumların etkisiyle de protez cerrahisi ile iyileşme sağlanır. Son olarak eklem iltihabı adıyla da bilinen romatoid artrit teşhisi olan kişilerde de kalça protezi ameliyatı uygulanır.

Başlangıç seviyesindeyken tanısı konan eklem sorunlarında ilk etapta medikal tedavi yöntemlerine başvurulur. Ortopedik destek ürünleri, bu anlamda tedaviye olumlu yönde katkıda bulunduğu gözlemlenir. Ancak ileri boyutlardaki kalça eklemi sorunlarında cerrahi müdahale seçeneklerine başvurulur. Eklemlerde hareket güçlüğü ve gün içerisinde çeşitli işlevsel problemler yaşayan bireylere uygulanır.

Hastalar tarafından kalça protezi ameliyatı sonrası yürüme ve diğer aktivitelerin nasıl yönetileceği sıklıkla sorulur. Fizik tedavi, ortopedi ve travmatoloji uzmanlıkları kapsamında kişinin ihtiyaçlarına özel tedavi planı oluşturulur. Hastanın yaşı, kilosu ve kronik rahatsızlıkları gibi bilgiler ışığında hareket edilir.

kalça protezi ameliyatı sonrası yürüme

Total Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yürüme

Total kalça protezi ameliyatı olan hastalar, 4-5 gün sonra hastaneden taburcu edilir. Hastaneden taburcu olduktan sonra hastaların oturma, kalkma ve dinlenme pozisyonlarına dikkat etmesi gerekir. Ters hareketler yapmak, öne eğilmek ya da uzun yürüyüş yapmak proteze zarar verebilir. Bununla birlikte hastaların hareketsiz kalmaması da önemlidir. Ameliyat sonrası doktor tarafından önerilen egzersizlerin düzenli olarak yapılması gerekir.

Kalça protezi ameliyatı yapıldıktan sonra haftalar 8.haftadan itibaren rahatça yürümeye başlayabilir. Ancak hastaların bir bacağını çok fazla açması ya da zorlaması protezin zarar görmesine ya da yerinden çıkmasına neden olabilir. Bu nedenle kalça protezi ameliyatı sonrası yürüme sürecinde dikkatli olunmalı ve doktor tarafından önerilen egzersizlerin dışına çıkılmamalıdır.

Günlük aktivitelerin kaliteli bir şekilde devam ettirilmesi için ortopedik sağlığımız son derece önemlidir. Merdiven çıkma, rampa kullanma ve koşu gibi eylemlerde kalça eklemi aktif rol oynamaktadır. Tedavi süreçlerinde ortopedi ve travmatoloji alanında uzman doktor tarafından yönetilmelidir. Kalça protezi ameliyatı sonrası yürüme ve iyileşme süreciyle alakalı sorularınız için sağlık ekibimize ulaşarak bilgi alabilirsiniz.