Kemik Paget Hastalığı

Kemiğin paget hastalığı kronik bir kemik hastalığıdır. Kemiklerin genişlemesine ve deforme olmasına neden olur. Kemik aşırı parçalanması ve kemiğin deformasyonu nedeniyle kemik yoğun, ancak kırılgan olabilir. Hastalık, 50 yaşından büyük yetişkinlerde osteoporozdan sonra en yaygın kemik bozukluğudur.

Kemiğin Paget hastalığının kesin nedeni bilinmemektedir. Yavaş viral kemik enfeksiyonuna bağlı olabilir. Genetik de önemli bir rol oynayabilir.

Kemik Paget Hastalığı Belirtileri

Kemiğin Paget hastalığının belirtileri diğer kemik bozuklukları veya tıbbi problemlere benzeyebilir.  Bununla birlikte Kemik Paget hastalığının en yaygın belirtileri aşağıdakilerdir.

• Artrit
  • Kemik deformitesi
  • Ağrı
  • Kemik kırığı riski
  • Çok nadiren, Paget hastalığı kemik kanserine ilerleyebilir.

Hastalığın teşhisi için sağlık uzmanınız tıbbi geçmişinizi gözden geçirecek ve fizik muayene yapacaktır.

Diğer testler şunları içerebilir:

Kan testi. Serum alkalin fosfataz adı verilen bir kan testi, kemikteki alkalin fosfataz enziminin seviyelerini ölçer. Herhangi bir kemik büyümesi durumu veya Paget hastalığı da dahil olmak üzere kemik hücrelerinin artan aktivitesi, alkalin fosfataz seviyelerinin yükselmesine neden olacaktır.

Kemik biyopsisi Bu biyopsiler bazen sadece uyuşturucu kullanarak veya sedasyonla iğne ile yapılır. Bazen ameliyat odasında küçük kesilerle yapılırlar. Bir X-ışını hastalığı doğrulamaz veya dışlamazsa kemik biyopsisi yapabilirsiniz.

Kemik taraması. Bu, kana enjekte edilen izleyici adı verilen çok az miktarda radyoaktif madde kullanan nükleer bir görüntüleme testidir. Bu izleyici bir tarayıcı tarafından tespit edilebilir. Bu test kemiğe kan akışını ve kemik içindeki hücre aktivitesini gösterir.

Röntgen. Bu test, doku, kemik ve organların görüntülerini oluşturmak için görünmez enerji ışınları kullanır.

Kemiğin Paget Hastalığı Tedavisi

Tedavi yöntemi belirtilerinize, yaşınıza ve genel sağlığınıza bağlı olarak değişiklik gösterir. Ayrıca durumun ne kadar şiddetli olduğuna da bağlı olacaktır. Tedaviye yönelik olarak aşağıdaki uygulamalara başvurulabilir.

Kas gücüne yardımcı olmak için fizik tedavi

Anormal kemik rezorpsiyonunu yavaşlatmak için bisfosfonatlar adı verilen ilaçlar

Ağrıyı yönetmek için ilaçlar

Konservatif tedaviye yanıt vermeyen vakalarda, etkilenen kemiği kesmek ve yeniden hizalamak veya değiştirmek için ameliyat gerekli olmaktadır.

Add Your Comment