Robotik Cerrahi İle Kalça Protezi

İleri boyutlara ulaşan kalça eklemi hastalıkları, gelişen ameliyat yöntemleriyle kolaylıkla tedavi edilebilir hale geldi. Protez teknikleri ve cerrahi anlamda ortaya çıkan yeniliklerle beraber robotik cerrahi ile kalça protezi uygulamaları yüksek oranda sonuç vermektedir. Güvenli ve etkili bir yöntem olması sayesinde kronikleşen kalça ağrılarını büyük ölçekte önlediği kaydedilir. Tedavi sonrasında yürüyüş ve benzeri aktiviteler daha rahat bir şekilde sürdürülür.

Yeni nesil cerrahi sistemlerle beraber protezin yerinden çıkması veya gevşeme yaşanması oldukça az rastlanan bir durum haline gelir. Bu nedenle geleneksel cerrahi yöntemlerle yapılan kalça protezi ameliyatları sonrası gelişen komplikasyonlardan söz edilemez. Çabuk yorulma, yürürken aksama ve bacak boyu eşitsizlikleri robotik protez uygulaması sonrasında önlenir.

Robotik Cerrahi İle Kalça Protezi Nedir?

Eklem rahatsızlıklarının tedavi planlaması noktasında en sık kullanılan yöntemler arasındadır. Robotik sistemlerin cerrahi müdahale sürecine çok sayıda katkısı bulunur. Yeni nesil teknik ekipmanlar ve robotik cihazlar sayesinde yüksek oranda hassasiyet ile işlemler gerçekleştirilir. Eklem tedavilerinde kullanılan röntgen cihazı, tanı yöntemleri bakımından yerini daha gelişmiş tekniklere bırakır.

Robotik Cerrahi İle Kalça Protezi

Ameliyat öncesi hazırlık döneminde hastanın kalça eklemi hasarının boyutu hesaplanır. Bilgisayar ortamında eklem yapısı üç boyutlu bir şekilde görüntülenir. Kişilerin ortopedik açıdan sorun yaşadıkları eklem bölgesi, ayrıntılı bir şekilde muayene edilir.

Kalça eklemi detaylı olarak incelenerek ortopedik sağlığı tehdit eden etkenler göz önünde bulundurulur. Böylelikle eklem yapısı için gerekli olan robotik kalça protezi kişiye özel olarak tasarlanır.

Operasyon sırasında uzman hekim tarafından cerrahi işlemler, robotik sistemler eşliğinde yüksek oranda doğruluk payıyla yürütülmelidir. Hazırlık sürecinde hastanın iskelet sistemiyle ilgili gerekli veriler sisteme girilir. Bu sayede eklem yapısının robotik cerrahi ile kalça protezi uygulamasına hazır hale getirilir. Beraberinde ise kalça eklemi çevresinde bulunan sağlıklı dokuların korunması da göz önünde bulundurulur.

Hangi Durumlarda Başvurulur?

Total kalça protezi, çevresel ve kalıtsal faktörler doğrultusunda pek çok kişinin tedavisinde kullanılabilir. Kırık, travma ve kireçlenme sonucunda kalça eklemi problemleri  yaşanabilir. Özellikle eklem hareketleri açısından ciddi boyutlara varan sorunlara yol açabilir. Gün içerisinde düzenli olarak yapılan eylemlerin kısıtlanması durumunda da robotik kalça cerrahisi yöntemlerine başvurulur.

Robotik cerrahi ile kalça protezi ameliyatları, ortopedi ve travmatoloji uzmanlığına sahip hekimler tarafından yürütülmektedir. Aynı zamanda robotik sistemlerin cerrahi anlamda kullanımına yönelik yetkinliğe de sahip olması gerekir. Bilgisayar ortamı üzerinde hastanın kalça eklemi yapısı incelenerek robotik destekli kol yardımıyla gerekli işlemler gerçekleştirilir.

İlk olarak hasarlı yapılardan arındırılır. Daha sonra kalça ekleminin işleyişi göz önünde bulundurularak gerekli açılarla protez yerleştirilir. Bilgisayar ekranı ve ameliyat bölgesi üzerinde gerekli kontroller sağlanır. Kireçlenme, eklem dokularının sürtünmesi sonucu yaşanan kıkırdak kaybı ve daha pek çok sebepten dolayı kalça protezi ameliyatı uygulanabilir.

Klasik Cerrahi Yöntem ile Farkları Nelerdir?

Robotik cerrahi yöntemleri son yıllarda hem hastalara hem da hekimlere sunduğu avantajlardan dolayı öne çıkmaktadır. Milimetrik hesaplamalar sayesinde işlemler, mümkün olduğunca hassas bir biçimde ilerler. Tedavi sonrası dönemde bireylerin yaşadığı komplikasyonların etkileri azalır. Kalça protezinin yerinden çıkması, şiddetli ağrı ve hareket kısıtlaması ortadan kalkar.

Bacak boyları arasındaki dengesizliklerde robotik kalça cerrahisi teknikleri ile büyük oranda iyileşme görülür. Topallama nedeniyle oluşan yürüme bozuklukları da kalça eklemi tedavisi sonrası düzelmektedir. Klasik kalça protezi operasyonu ile tedavi gören hastalara göre daha kısa sürede sosyal hayata dönüş sağlanır. Eklem problemleri nedeniyle hastaların normalden daha fazla yorulma hali söz konusu olmaz.

Robotik Kalça Cerrahisi

Son olarak robotik cerrahi teknikleriyle gerçekleştirilen operasyonlar sonrasında eklem ve çevresindeki yapılar, en az oranda hasar görmektedir. Ameliyat öncesinde hastanın sağlık koşulları göz önünde bulundurularak yapılan hesaplamalar son derece önemlidir. Geleneksel tekniklerle yapılan kalça protezi ameliyatının aksine kanama ve enfeksiyon ihtimali daha düşüktür.

İyileşme Dönemi

Robotik sistemlerle gerçekleştirilen kalça protezi ameliyatları, özellikle iyileşme sürecinde sağladığı avantajlarla öne çıkmaktadır. Gün içerisinde sürdürülen aktivitelerde daha kısa süre içerisinde aktif olunabilir. Diğer ortopedi ameliyatı teknikleriyle kıyasla küçük ölçekte kesiler oluşturulur. Bu nedenle hasar görmeyen ve sağlıklı yapıdaki dokular korunmaktadır.

Uzman hekimler, operasyon ertesinde hastaların en kısa süre içerisinde ayağa kalkmalarını önerirler. Bu bağlamda fizik tedavi egzersizlerinin yeri oldukça önemlidir. Robotik cerrahi ile kalça protezi uygulamasının sağladığı imkanlar ve iyileşme sürecinin doktor tarafından kontrol altında tutulmasıyla birlikte bireylerin eklem sorunları çözülmektedir. Cerrahi müdahale ve tedavi süreci ile ilgili sorularınız için bizlerle iletişim kurabilirsiniz.

Add Your Comment