Tedaviler

Kalça Protezi

Kalça protezi ameliyatının, kireçlenmeye bağlı olan ağrının çok fazla olması ve hastanın yürüme mesafesini 300 metrenin altına indirdiği durumlarda geciktirilmeden yapılması gereklidir. İlaç ya da fizik tedavi ile geçmeyen ağrılardan tamamen kurtulmak için de kalça protezi ameliyatı önemlidir.

Diz Protezi

Diz protezi ameliyatı, diz ekleminde kalıcı hasar bulunan, fizik tedavi ve ilaç kullanımı gibi konservatif yöntemlerle ağrısı azaltılamayan hastalar için gereklidir. Diz protezi ameliyatı tüm protez ameliyatlarında olduğu gibi hastanın vücudunda enfeksiyon olması durumunda yapılamaz.

Artroskopik Cerrahi

Artroskopik cerrahi, diz eklemi, omuz ve ayak bileği eklemleri ile kalça, dirsek ve el bileği eklemlerinde yapılabilmektedir. Artroskopik cerrahi hastanede yatma süresini kısaltır, ameliyat sırasında sağlam dokulara zarar verilmez ve eklemde iltihap oluşması ve hareket zorluğu yaşanma riskini azaltır.

Kalça Kireçlenmesi

Kalça kireçlenmesi, kalçada eklemlerinin zaman içerisinde yıpranması ve zedelenmesiyle ortaya çıkar. Genellikle 40-50 yaş sonrasında sıklıkla karşılaşılan kalça kireçlenmesinin tedavisi için kalça protezi ameliyatı yapılır.

Diz Kireçlenmesi

Diz kireçlenmesi diz eklemindeki ağrının hareket sırasında artması, eklemlerde şişme ve hava değişimleri sırasında diz ekleminde ağrı oluşması gibi belirtilere neden olur. Tedavide artroskopi ve diz protezi cerrahisi uygulanır.

Menisküs Ameliyatı

Diz kemikleri arasında bulunan menisküslerin aşırı sert darbe alması sonrasında yırtılması menisküs yırtığı olarak adlandırılır. Menisküs yırtıkları ilk anda ağrı ya da acıya sebep olmayabilir ancak zamanla ağrı ve acının şiddetlenir.

Kırık & Çıkık

Kemik bütünlüğünün yüksek basınç ya da darbe nedeniyle bozulması kırık olarak adlandırılır. Kemik kırıkları genellikle travma sonrası oluşmakla beraber bazı durumlarda yaşlılığa bağlı olarak kendiliğinden de kırık oluşabilir.

Omuz Hastalıkları

Omuz hastalıkları; kas yırtıkları, kırık ve çıkık, romatizmal hastalıklar, karaciğer ve safra hastalıkları ile kireçlenme sonrası oluşabilir. Tedavi, ağrının nedenine göre ameliyat ile ya da cerrahi dışı yöntemlerle tedavi edilir.

Kemik Erimesi

Kemik erimesi, genellikle genetik faktörlere bağlı olarak 40 – 50 yaşından sonra ortaya çıkan bir hastalıktır. Aynı zamanda beslenme bozuklukları ve yetersiz egzersiz de kemik erimesi nedenleri arasında yer alır.