Artroskopi Nedir?

Eklemlerin içini görüntüleme ve eklem içinde oluşan yaralanma ya da hastalıkların tedavi edilmesini sağlayan araç olarak tanımlanabilir. Artroskopi nedir ve işlemler nasıl uygulanır bireyler tarafından sıkça sorulur. Ortopedi ve travmatoloji uzmanlığı içerisinde uygulanan tedavi yöntemlerinden biridir. Genellikle diz eklemi ile ilgili hastalıklarda kullanıldığı gibi; omuz, kalça ve ayak ile el bileği cerrahisinde de kullanılır.

Kapalı cerrahi tekniklerin uygulandığı bir operasyondur. Tanı koyma ve teşhis amacıyla da kullanılır. Büyük ölçekli kesiler olmaksızın mikro düzeyde tasarlanan kameralarla gerekli işlemler yapılır. Eklem içerisine yapılan detaylı incelemenin ardından hastanın ihtiyaçlarına özel tedavi planı oluşturulur. Operasyon sonrası dönemde kısa süre içerisinde günlük aktivitelere dönüş yapıldığı belirtilir.

artroskopik cerrahi

Artroskopi Nedir ve Hangi Durumlarda Yapılır?

Eklem hasarı ve yaralanmaları, yaşam içerisinde sıkça karşılaşılan bir sağlık sorunudur. Gün içerisindeki aktivitelerin yürütülmesi esnasında kişilerin verimliliğine zarar vermektedir. Yürüme, koşma gibi spor eylemlerini doğrudan etkileyen bir durumdur.

Eklem içine bakmak anlamına gelir. Operasyon sırasında fiber optik özelliğe sahip kameralar aracılığıyla muayene edilir. Geleneksel cerrahi yöntemler kullanılmadan kişinin ortopedik sağlığını tehdit eden unsur tespit edilir.

Artroskopik cerrahi en sık menisküs yırtıkları tedavisinde kullanılır. Bununla birlikte bağ zedelenmeleri, kırık çıkık durumu ya da travma nedeniyle oluşan eklem sorunlarında da başvurulur. Diz kapağı, omuz ve eklem içi bölgelerindeki bozukluklar teşhis edilerek tedavisi yürütülür.

Artroskopik Cerrahi Avantajları

Travma ya da eklem hastalıkları nedeniyle yapılan artroskopi ameliyatlarında eklemlere zarar gelme riski oldukça düşüktür. Açık cerrahi ile yapılan ameliyatlarda operasyon sırasında diğer eklemlere ya da vücut yapılarına zarar gelebilir.

Artroskopik cerrahi teknikleriyle yapılan uygulamalarda vücuttan küçük kesiler alınır. Bu sayede hastaların iyileşme süreci kısalır. Hastanın konforu ve yaşam kalitesi açısından fayda sağladığı gibi estetik görünüm açısından da avantajlıdır. Geleneksel tekniklerle yapılan operasyonların aksine şiddetli ağrı ve benzeri yan etkilerle karşılaşılmaz.

Yeni nesil görüntüleme sistemleri kullanılan ameliyatlarda eklem bölgesi detaylı olarak görülebilir. Böylece cerrahlar son derece hassas operasyonları daha kolay yapabilir. Ek olarak hastalıkların tedavi sürecini daha kolay hale getirir. Artroskopik nedir ve nasıl uygulanır gibi konulardaki sorularınız için bizlerle iletişim kurabilirsiniz.