Aşil Tendonu Kopması

Aşil tendonu rüptürü (kopması), genellikle sporcularda ani zorlama sırasında ortaya çıkan en önemli tendon yaralanmalarından biridir. Aşil tendonunda kopma genellikle tendonun topuk kemiğine yapıştığı yerin 3-4 santim yukarısında meydana gelir. Bazı hastalarda ise kopma, tendonun topuk kemiğine yapıştığı yerde gerçekleşir.

Aşil Tendonu Kopması Belirtileri

Aşil tendonu rüptüründe en tipik bulgu, hastanın parmak ucunda yükselememesi ve yürürken topuğun üst kısmında şiddetli ağrı meydana gelmesidir. Ağrılar genellikle hareket ederken daha az hissedilir ve dinlenme sırasında artar. Tendon kopması sırasında belirgin bir kopma ya da şaklama benzeri bir ses gelebilir ve hastalar keskin bir ağrı hissedebilir. Aşil tendonu rüptüründe hastaların şikayetleri ve bulgular kopma bölgesine göre farklılık gösterir.

Aşil Tendonu Tedavisi

Aşil tendonu tedavisinde en etkili yöntem cerrahi tedavidir. Aktif bir yaşam süren bireylerde ya da profesyonel sporcularda aşil tendonu tedavisi için cerrahi dışı yöntemler tercih edilmez.
Aşil tendonunda cerrahi tedaviye hastanın yaşı ve günlük aktiviteleri doğrultusunda ortopedi ve travmatoloji uzmanı tarafından karar verilir. Bazı vakalarda artrodez ya da ayak ve ayak bileğindeki kemiklerin kaynaştırılmasıyla tedavi yapılır. Bazı vakalarda ise osteotomi veya kemiğin kesilerek yeniden şekillendirilmesi gerekir. Bununla birlikte sinovektomi veya tendon etrafındaki kılıfın temizlenmesi, eksizyon veya kemik çıkıntısının çıkarılması ve tendon transferi ya da tendonun uzatılması gibi cerrahi müdahalelerle de tedavi gerçekleştirilebilir.

Aşil tendonu rüptürü tedavisi, günümüzde gelişmiş cerrahi yöntemler sayesinde başarılı bir şekilde yapılabilmektedir. Konservatif (ameliyatsız) tedavilerin gerektirdiği ayağın uzun süre alçıda bekletilmesi ve tendonun yeniden kopması riski gibi dezavantajları ortadan kaldıran modern cerrahi yöntemler sayesinde hastalar ameliyattan kısa süre sonra günlük aktivitelerine ya da aktif spor yaşamlarına geri dönebilir.

Add Your Comment