Diz Kapağı Ağrısının Nedenleri

Diz kapağı ağrısı ya da diz önü ağrısı en sık görülen hastalık gruplarından biridir. Diz kapağını ağrıtan nedenler yaşa göre değişmektedir. Örneğin çocukluk çağında hızlı büyüyen çocuklarda dizin ön kısmında büyüme çekirdeğinin aşırı gerilmesi sonucu diz kapağı ağrıları oluşur. Özellikle çocuklar spor yaptıktan, futbol oynadıktan sonra akşam eve geldiklerinde diz ağrısından uyuyamaz hale gelirler. Genellikle ergenlik döneminde görülen bir hastalıktır. 10-14 yaş grubu erkeklerde görülür. Ergenlik döneminin sonuna doğru büyüme çekirdeğinin kendisini tamamlamasıyla kemikleşmesiyle ortadan kalkar.

İleri yaş ya da orta yaş dönemine gelindiğinde diz kapağı ağrısı; dizi çok fazla bükerek oturmak, ayağı alta alarak oturmak, gece uyurken dizi iyice karna çekerek yatmak gibi alışkanlıklar nedeniyle ortaya çıkabilmektedir. Bunlar diz kapağının arkasındaki kıkırdağın daha erken dönemde bozulmasına neden olacağı için diz kapağı ağrısına yol açarlar. Daha ileri yaş dönemine gelindiğinde artık diz ekleminin kireçlenme dönemi, çok çalışmaktan dolayı yıpranma dönemidir. Diz kapağı arkası bölüm genellikle kireçlenmenin en sık görüldüğü bölümdür.  Kendisini merdiven inip çıkarken ağrıyla gösterir. İlk işaret budur. Sağlıklı bir dizi olan hasta merdiveni inerken ya da çıkarken ya da yokuş inip çıkarken dizinde bir ağrı güvensizlik hissetmeye başlarsa işte bu diz kapağının arkasındaki kıkırdağın kireçlendiğinin, bozulduğunun en önemli bulgusudur.