Diz Kireçlenmesi Nasıl Önlenir?

Diz kireçlenmesi, romatizmal hastalıklar ya da genetik hastalıklar nedeniyle ortaya çıkabildiği gibi; yetersiz beslenme ve hareketsiz bir yaşam biçimi benimseme gibi durumlar nedeniyle de ortaya çıkabilir. Genetik yatkınlığı olan ya da romatizmal hastalıklara sahip olan insanların diz kireçlenmesi gibi sorunlar yaşamamak için bazı önlemler alması gereklidir.

Dizde kireçlenme nasıl önlenir

Diz kireçlenmesi genellikle orta yaşın üstündeki insanlarda görülse de, genç bireylerde ve hatta çocuklarda bile diz kireçlenmesi oluşabilir. Diz eklemlerindeki yıpranmanın onarılması mümkün olmadığı için, kireçlenmeye karşı önlem alınması gerekir. Beslenme, yaşam biçimi ya da genel sağlık açısından dizde kireçlenme yaşama riski yüksek olan insanların, kemiklerini güçlendirmeye özen göstermeleri şarttır.

Diz Kireçlenmesine Karşı Önlemler

Dizdeki eklemleri korumak için yeterli ve düzenli beslenmek, kalsiyum bakımından zengin gıdalar tüketmek, yeterli C vitamini almak önemlidir. Bunun yanı sıra, egzersiz yapmak da kireçlenmeye karşı alınabilecek önlemler arasındadır. Ancak bazı romatizmal hastalıklarda egzersiz yapmak kireçlenmeyi artırabilir ya da diz eklemine zarar verebilir. Bu nedenle romatizmal hastalıkları olan insanların fizik tedavi ya da egzersiz programı alması önemlidir. Diz kireçlenmesine karşı alınabilecek önlemler şöyledir:

1. Ağır yük taşımaktan kaçınmak, diz eklemlerini zorlayan hareketleri yapmamak,
  2. Vücudun ideal kilosunda kalmaya dikkat etmek, kilo almaktan kaçınmak,
  3. Uzun süre hareketsiz olarak ayakta durmamaya özen göstermek,
  4. Yürümeyi zorlaştıran topuklu ayakkabılar yerine hareket kolaylığı sağlayan ayakkabılar tercih etmek

Diz ağrıları yaşayan ya da romatizmal hastalıklara sahip olan insanların diz kireçlenmesine karşı önlem almaları ve doktor kontrolünden geçmeleri önemlidir.