Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler

Yaşanan teknolojik gelişmelere bağlı olarak diz problemlerin tedavisinde farklı teknik ve yöntemler kullanılabilmektedir. Bunların başında menüsküs yırtığı, ön çapraz bağların kopması gibi problemlerin tedavisinde kullanılan diz artroskopisi gelmektedir.Bu yöntemde; dizin içine çok küçük kesiyle girilerek kamerayla bakılmakta,gerek problemin tedavi edilmesinde gerekse de dizdeki problemler için tanı koyma gerçekleştirilmektedir. Diz artroskopisi kapalı bir yöntem olduğundan iyileşme süreci de çok hızlı olmaktadır. Bir diğer önemli gelişme ise diz protez ameliyatlarında yaşanmıştır. Ara eklem malzemesinin aşınmasının neredeyse sıfıra indirildiği diz protezleri uygulanmaktadır. Günümüzde diz protez ameliyatları ortopedik cerrahide altın standart ameliyatlardan biri olmuştur. Burada üzerinde durulması gereken konulardan biri ameliyat sonrası süreçtir. Diz protez ameliyatlarından sonraki süreç sağlıklı bir iyileşme için önem arz etmektedir.

diz protezi ameliyatı

Diz protez ameliyatı sonrası ilk dönem hastanede geçirilmekte ve burada uzman hekimin gözetiminde hastanın takibi yapılmaktadır. Fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecine de uzman fizyoterapistler eşlik etmektedir.  Bu süreçte ameliyattan sonra oluşabilecek ağrı ve komplikasyon risklerine yönelik gerekli önlemler alınırken aynı zamanda hastanın yataktan kalkması, ilk adımlarını atması, devam eden günlerde yürümesi ve dolaşması gibi ilk hasta hareketliliği sağlanmaktadır. Hasta belirli bir seviyeye geldikten sonra taburcu edilmektedir.

Hasta taburcu olduktan sonraki süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:

• Kan sulandırıcı ilacın belirtilen sürede düzenli olarak kullanması
  • Yara hijyenine dikkat edilmesi ve ilk yara kontrolüne kadar banyo yapılmaması
  • Erken dönemde hareketliliğin sağlanması
  • Uzman hekim tarafından belirtilen egzersizlerin düzenli olarak yapılması
  • Uzman hekim tarafından belirtilen, düşmeme, yüksek bir yerden aşağıya atlamama gibi yapılmaması gereken hareketlerden uzak durulması

Burada vurgulanması gereken önemli nokta, ameliyat sonrasında erken hareketliliğin sağlanarak yeni protezlerin çalışmasının sağlanmasıdır. Dolayısıyla hastanın taburcu olduktan sonraki süreçte hareketli olması ve kendisine belirtilen egzersizleri düzenli olarak yerine getirmesi ve uygulaması sağlıklı bir iyileşme sürecinin temelini oluşturmaktadır.