Diz Protezi Ameliyatı Sonrası

Diz protezi ameliyatı sonrası, hastaların hastanedeki yatış sürecinde ve hastaneden taburcu olduktan sonra bazı noktalara dikkat etmesi gerekir. Ameliyat bittikten sonra hastanın ağrılarını azaltmak için doktor tarafından hastaya ağrı kesici verilir ve hastanın 24 saat boyunca hareket etmemesi sağlanır. 24 saatin ardından ise hastanın fizyoterapist kontrolünde kısa süreli yürümesi gerekir.

diz protezi ameliyatı sonrası

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Diz protezi ameliyatı sonrası hastaların hem beslenme düzenine ve egzersizlerine dikkat etmesi hem de reçete edilen ilaçları düzenli ve doğru şekilde kullanması şarttır. Eklem ve kemiklerin güçlenmesi için hastaların vitamin takviyesi alması önemlidir. Bununla birlikte protezin vücuda uyumu ve kasların güçlenmesi için fizik tedavi uygulamaları da şarttır. Hastanın protezin kaymasına ya da çıkmasına neden olabilecek hareketlerden kaçınmaya da dikkat etmesi gerekir.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Merdiven Çıkma

Diz protezi ameliyatı sonrası, hastaların en fazla zorlanacağı noktalardan biri merdiven inip çıkmadır. Ameliyatın ardından ortalama bir hafta boyunca hastaların merdiven inip çıkmaması önemlidir. Bununla birlikte merdivenlere tırabzan taktırılması ve hastanın destek alarak merdiven çıkması gerekir. Protez ameliyatından sonra ortalama bir ay boyunca gerekli olmadıkça merdiven kullanmamaya dikkat edilmelidir.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Beslenme

Protez ameliyatı sonrasında eklem ve kemiklerin güçlenmesini sağlamak ve iyileşme sürecini hızlandırmak için beslenme düzenine dikkat edilmesi gerekir. Hastaların başta D vitamini ve kalsiyum olmak üzere temel vitaminler için takviye olması önemlidir. Bağışıklık sistemini güçlendirmek ve vücudun onarım hızını iyileştirmek için beslenme düzeni ve sıklığına dikkat edilmesi şarttır. Ameliyat sonrası önerilen vitaminler doktor tarafından reçete edilir.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Bacakta Morarma

Diz protezi takıldıktan sonra en sık karşılaşılan şikayetlerden biri bacakta morarma sorunudur. Diz protezi ameliyatı sonrası bacakta morarma pıhtı oluşumu nedeniyle meydana gelebilir. Hasta taburcu olduktan sonra bacakta morluklar oluştuğunu fark etmesi durumunda doktora başvurmalıdır. Protez takıldıktan sonra bacağın morarmaya başlaması genellikle ciddi bir problem olmamakla birlikte doktor tarafından kontrol edilmesi gereken bir durumdur.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Kızarıklık

Diz protezi takıldıktan sonra ameliyat bölgesinde kızarıklık, yangı ya da şişme gibi şikayetlerin görülmesi enfeksiyon belirtisi olabilir. Bu nedenle ameliyat bölgesinde kızarıklık oluşması ve yangı şikayetinin meydana gelmesi durumunda geciktirilmeden doktora başvurulmalıdır. Ameliyat sonrası enfeksiyon riskini minimize etmek için hastaya verilen antibiyotiklerin düzenli ve doğru şekilde kullanılması da bu açıdan büyük önem taşır.