Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler

Kalça protezi sonrasında sağlıklı bir iyileşmenin sağlanabilmesi için hasta hareketliliği ve egzersizler önemli bir yere sahiptir. Kalça protezi ameliyatı sonrası ilk dönem yaklaşık 4-5 gün hastanede geçirildiğinden bu dönemdeki egzersizler uzman hekim ve fizyoterapist gözetiminde gerçekleştirilmektedir. Operasyon ertesinde ilk oturma, ilk adımları atma ve ilk yürüme bu süreçte gerçekleşmektedir.

Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler

Hasta ameliyatın 5. gününde hastaneden çıkabilir. Hasta eve taburcu olduktan sonra hastanın yatağa girmesi istenilmez. Çünkü hasta yatağa girdiği aman kasları düşünülen sürede iyileşmeyecek ve güçlenmeyecektir. Hastanın ameliyatın 5.gününden itibaren evinde koltuğunda oturması, kalkıp tuvalete gitmesi, kendi kendine en azından mutfağa gitmesi, evin koridorunda yürüyüş yapması istenir. Bu süreçte hastaların özellikle yapılmaması istenen hareketlerden kaçınmaları ve verilen egzersizleri düzenli olarak yerine getirmeleri gerekir.

Bütün bunlar sağlandıktan sonra 15.günde kalça protezi ameliyatı yarasının kontrolü, dikişlerin kontrolü için hastayla görüşülür. Bu süre sonunda her şey yolunda gidiyorsa, 15.günden itibaren basit baston yardımıyla hastanın sokağa çıkmasına izin verilir.

Kalça Protezi Sonrası Yürüme

Kalça protezi sonrası ilk dönemde hastanın hareketliliğinin sağlanması, yürümeye erken başlanması kaslarının kuvvetlenmesi açısından önemlidir. Protez cerrahisi sonrası yürüme hastanede uzman hekim kontrolünde başlarken taburcu olduktan sonra hastanın evinde yapacağı egzersizlerle devam etmektedir.

Kişinin mevcut hastalığı nedeniyle yıllarca kullanamadığından ötürü kasları zayıflamıştır. Kasların eski haline gelmesi, yürümesinin normal haline gelmesi, hastalığa yakalanmadan önceki dönemine dönmesi aşağı yukarı 1- 1,5 aylık bir süreç alır. Hastanın bu dönemi uzman hekimin tavsiyeleri doğrultusunda hareketli geçirmesi ve yürüme egzersizlerini düzenli olarak yapması önemlidir.

Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası

Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Aksama

Hastaların ameliyat sonrası dönemde geçici aksamalar yaşaması normaldir. Vücudun eklemlere, dokulara yapılan bir müdahaleye tepki vermesi, alışması ve iyileşmesi için belirli bir sürenin geçmesi gerekmektedir. Hastaların uzman hekim tarafından verilen egzersizleri dikkatli bir şekilde uygulamaları gerekir. Beraberinde de yapılmaması gereken hareketlerden kaçınmaları kalça protezi ameliyatı sonrası iyileşme sürecini sağlıklı bir şekilde geçirilmesini sağlayacaktır.

Protez cerrahisi, son yıllarda eklem problemlerine getirdiği kalıcı çözümlerle öne çıkmaktadır. Genellikle 50 yaş ve üzerindeki hastaların ihtiyaç duyduğu gözlemlenir. Kıkırdak yapısındaki bozulma olarak bilinen artrit tedavisi kapsamında uygulanır. Eğer eklem ağrılarınız, gün içerisindeki veriminizi olumsuz yönde etkiliyorsa protez cerrahisinden etkili sonuç alabilirsiniz.