Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler

Kalça protezi ameliyatı sonrasında sağlıklı bir iyileşmenin sağlanabilmesi için hasta hareketliliği ve egzersizler önemli bir yere sahiptir. Ameliyat sonrası ilk dönem yaklaşık 4-5 gün hastanede geçirildiğinden bu dönemdeki egzersizler uzman hekim ve fizyoterapist gözetiminde gerçekleştirilmektedir. Kalça protezi ameliyatı sonrasında ilk oturma, ilk adımları atma ve ilk yürüme bu süreçte gerçekleşmektedir.

Hasta ameliyatın 5. gününde hastaneden çıkabilir. Hasta eve taburcu olduktan sonra hastanın yatağa girmesi istenilmez. Çünkü hasta yatağa girdiği aman kasları düşünülen sürede iyileşmeyecek ve güçlenmeyecektir. Hastanın ameliyatın 5.gününden itibaren evinde koltuğunda oturması, kalkıp tuvalete gitmesi, kendi kendine en azından mutfağa gitmesi, evin koridorunda yürüyüş yapması istenir. Bu süreçte hastaların özellikle yapılmaması istenen hareketlerden kaçınmaları ve verilen egzersizleri düzenli olarak yerine getirmeleri gerekir.

kalça protezi ameliyatı sonrası

Bütün bunlar sağlandıktan sonra 15.günde ameliyat yarasının kontrolü, dikişlerin kontrolü için hastayla görüşülür. Bu süre sonunda her şey yolunda gidiyorsa, 15.günden itibaren basit baston yardımıyla hastanın sokağa çıkmasına izin verilir. Kalça protezi sonrası ilk dönemde hastanın hareketliliğinin sağlanması, yürümeye erken başlanması kaslarının kuvvetlenmesi açısından önemlidir.

Kalça Protezi Sonrası Yürüme

Kalça protezi sonrası yürüme hastanede uzman hekim kontrolünde başlarken taburcu olduktan sonra hastanın evinde yapacağı egzersizlerle devam etmektedir. Hastanın hastalığı nedeniyle yıllarca kullanamadığı kalçasından dolayı kasları zayıflamıştır. Kasların eski haline gelmesi, yürümesinin normal haline gelmesi, hastalığa yakalanmadan önceki dönemine dönmesi aşağı yukarı 1- 1,5 aylık bir süreç alır. Hastanın bu dönemi uzman hekimin tavsiyeleri doğrultusunda hareketli geçirmesi ve yürüme egzersizlerini düzenli olarak yapması önemlidir.

Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Aksama

Hastaların ameliyat sonrası dönemde geçici aksamalar yaşaması normaldir. Vücudun eklemlere, dokulara yapılan bir müdahaleye tepki vermesi, alışması ve iyileşmesi için belirli bir sürenin geçmesi gerekmektedir. Hastaların uzman hekim tarafından verilen egzersizleri dikkatli bir şekilde uygulamaları, yapılmaması gereken hareketlerden kaçınmaları bu sürenin sağlıklı bir şekilde geçirilmesini sağlayacaktır.