Kemik Erimesi Belirtileri

Anatomik anlamda eklem sağlığımızın temelini oluşturan belirli unsurlar bulunur. Kalsiyum ve çeşitli mineraller sayesinde pek çok ortopedik hastalığın önüne geçilir. Fakat yıllar içerisinde kemik erimesi belirtileri ve bağlantılı olarak bazı rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Hastane ortamında yapılan tetkikler ile kemik yoğunluğu detaylı bir biçimde ölçülmektedir. Bu sayede hastalığın erken evrelerinde teşhis edilebilir.

Genellikle bireylerde 30 yaşlardan itibaren kemik gelişimi yerini yıkımına bırakır. Uzman hekimler tarafından eklem yapılarının D vitamini ve kalsiyum ile desteklenmesi önerilir. Belirtilerin artış göstermesi ise 40 yaşların ortalarındaki hastalarda gözlemlenir. Ortopedi ve travmatoloji uzmanlığı kapsamında gerçekleştirilen tahliller sonucunda belirlenmelidir. Aksi takdirde ciddi boyutlarda hasarlara sebep olabilir.

Kemik Erimesi Belirtileri

Kemik Erimesi Belirtileri Nelerdir?

Kemik erimesine bağlı olarak hiçbir belirti ve şikayete sebep olmaz, bu sebeple hasta kendisinde kemik erimesi olduğu fark etmez. Hastalar genellikle check up veya başka bir hastalığın tanısı yapılırken kemik erimesi olduğunu öğrenir. Bu sebeple şikayeti bulunmayan ve iskelet olarak kendisini çok sağlam hisseden bir kadında da kemik erimesi belirtileri olabilir. Menopoza giren her kadına kemik erimesi açısından da muayene ve tetkik yapılması gerekir. Daha sonra bir kaç yıl aralarla kemik mineral yoğunluğu ölçümü tekrar edilir.

Osteoporoz olarak da bilinen hastalığın belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Omurga yapısının bozulması nedeniyle bel ağrıları
  • Yıllar içerisinde kemiklerin biçimsel olarak deforme olması sonucunda kısalma
  • Duruş bozukluğu ve kamburlaşma
  • Gün içerisinde basit aktiviteler nedeniyle kırık oluşumu

Kemik Erimesi Nedenleri

İnsan sağlığı bakımından kemik ve iskelet yapıları oldukça önemlidir. Özellikle günlük aktivitelerin sürdürülebilmesi noktasında ortopedik sağlık bütünlüğü korunmalıdır. Bu anlamda osteoblast ve osteoklast adı verilen hücreler görev alır. Osteoblast, hücre yapıları olup kemik yapımına yardımcı olur. Farklı olarak osteoklast ise kemik yıkımıyla yeni yapılar oluşmasında katkı sağlar.

Beslenme değişiklikleri ve genetik faktörler de kemik erimesi belirtileri oluşmasında etkilidir. Vücutta bulunan fosfor, kalsiyum ve D vitamini seviyeleri de kontrol altında tutulmalıdır. Hormonal bozukluklara bağlı olarak kemik yapılarına yönelik tehdit unsuru niteliğindedir. Ortopedi ve travmatoloji alanında uzman hekimler tarafından hastanın ihtiyaçlarına yönelik tedavi planı oluşturulur. Kemik erimesi hakkında sorularınız için bizlere ulaşabilirsiniz.