Unikondiler Diz Protezi Nedir?

Diz kireçlenme bulgularına rastlanan hastalarda başvurulan bir tedavi yöntemidir. Ortopedi ve travmatoloji uzmanlığı çerçevesinde uygulanan cerrahi müdahale çeşididir. Unikondiler diz protezi olarak da bilinir. Diz eklemindeki kısmi olarak hasarlı yapı meydana gelebilir. Bunun gibi durumlarda protez cerrahisine başvurulabilir. Uzman hekim tarafından yapılan tetkikler ve hastanın şikayetleri doğrultusunda karar verilir.

Diz eklemi genellikle kıkırdak yapısının bozulması sonucunda kireçlenmeye bağlı olarak tahribata uğrar. Pek çok kişi tarafından alternatif yöntemlerle tedavi edilebildiğine inanılır. Medikal dışı teknikler ya da bitkisel yöntemlere başvurulabilir. Bu nedenle söz konusu kişilerin diz hastalığının daha ciddi boyutlara ulaştığı gözlemlenir.

Diz Protezi Çeşitleri Nelerdir?

Genel yapısı itibariyle vücudumuzun ağırlığını taşıyarak eklem hareketlerinin yönetilmesini sağlar. Femur, kaval kemiği ve patella olarak adlandırılan kemik yapılarından meydana gelir. Bireylerin eklem problemlerine bağlı olarak protez çeşitleri bulunur. Total ve yarım diz protezi olarak tanımlanır. Diz ekleminin aldığı hasara göre hangi protezin uygulanacağına karar verilir. Bu aşamada hastalığın sebepleri, boyutu ve türüyle ilgili detaylı araştırmalar yapılır. Etkili bir tedavi planı oluşturmak adına oldukça önemlidir.

Yarım Diz Protezi

Kıkırdak yapısındaki bozulmanın bölgesel olarak görüldüğü hastalara yarım diz protezi operasyonu gerçekleştirilir. Görüntüleme sonuçlarında diz ekleminde daha geniş ölçekte kıkırdak dokusu kaybı teşhis edilebilir. Bu nedenle total diz protezi ameliyatı da başvurulan teknikler arasındadır. Menisküs, ön ve yan bağlarda ciddi tahribat oluştuğu kaydedilir. Diz protezi sayesinde olumsuz belirtilere sebep olan yapılar iyileştirilir.

Unikondiler Diz Protezi Nasıl Olur?

Diz protezi ameliyatlarında hedeflenen nokta hastaların hareket kabiliyetini geri kazanmasıdır. Fizik tedavi ve ilaç tedavisi gibi medikal yöntemlerin sonuç vermediği noktada cerrahi müdahale yöntemlerine başvurulur. Bu sayede diz eklemi, ortopedik açıdan sağlıklı forma sahip olmaktadır. Diz kireçlenmesi, tek bir bölgeyi olumsuz yönde etkileyebilir. Ortopedi ve travmatoloji alanında uzman doktorlar tarafından kapsamlı fiziksel muayene yapılır. Diz eklemindeki problemleri anlamak adına oldukça etkilidir.

Tanı koyma noktasının ayrıntılı bir şekilde analiz edilmesi adına gerekli tetkikler yürütülmelidir. Ultrason ve MR görüntüleme tetkiklerinin sonucuna bağlı olarak hastanın ameliyat için uygunluğuna karar verilir. Belirli yaşın üzerindeki bireylerde kireçlenme dolayısıyla yarım diz protezi operasyonu gerçekleştirilir. Aynı zamanda diz ekleminin belirli bir kısmının zarar gördüğü durumlar da başvurulur.

Operasyon süreci ise birkaç aşamadan oluşmaktadır. Öncelikle diz eklemi üzerindeki hasarlı yapıdan arındırılır. Hastanın ihtiyacına yönelik olarak hangi tür protez uygulanacağına karar verilir. Sağlıklı eklem yapısı korunarak kişiye özel tasarlanan protez yerleştirilir. Cerrahi anlamdaki gelişmiş teknikler sayesinde yumuşak doku ve kasların olumsuz anlamda etkilenme olasılığı azalmaktadır.

Unikondiler Diz Protezi

Yarım Diz Protezi Ne Kadar Sürede İyileşir?

Total ve kısmi diz protezi ameliyatlarından istenen sonucu almak için belirli etkenlere dikkat edilmelidir. Uygulanan tedavi yöntemi, hastanın şikayetleri ve gereksinimlerine uygun olmalıdır. Aksi takdirde eklem ağrısı ve şişlik gibi belirtiler görülmeye devam eder. Ortopedi ve travmatoloji alanında ve protez cerrahisi alanında uzman doktor tarafından işlemler uygulanması gerekir.

Diz protezinin vücut ile uyum sağlaması ve tam iyileşme için egzersizler ve beslenme düzeni son derece önemlidir. Özellikle kronik hastalıkları olan kişilerin sağlıklı ve dengeli beslenme planına uyulmalıdır. Hekim tarafından hastaya önerilen hareketlerin düzenli olarak yapılır. Bu sayede ek bir fizik tedavi planına gerek kalmayacaktır.

Bütün cerrahi müdahalelerde olduğu gibi uygun steril koşullar altında işlemler gerçekleştirilir. Operasyon sonrasında diz eklemi işleyişi sağlıklı haline dönecektir. Diz eklemi rahatsızlıkları olan bireylerin erken dönemde tanı ve tetkik amacıyla uzman hekime başvurmalıdır. Unikondiler diz protezi operasyonuna yönelik sorularınız için deneyimli ekibimizle iletişim kurabilirsiniz.

Add Your Comment