Yetişkinlerde Kalça Çıkığı Tedavisi

Kalça çıkığı, doğumsal nedenlerle, kalça bölgesindeki travma sonrası ya da kıkırdaktaki aşınmaya bağlı olarak meydana gelebilir. Doğuştan kalça çıkıklığı probleminin bebeklik döneminde fark edilmemesi durumunda, yetişkinlik sürecinde kalça çıkıklığına bağlı ciddi ağrılar oluşabilir. Travma sonrası ya da kıkırdak aşınmalarına bağlı olarak ortaya çıkan kalça çıkıklığı da hastalar için son derece ağrılı bir süreçtir.

Kalça Çıkığı

Kalça Çıkığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yetişkinlerde kalça çıkığı tedavisi, hastanın yaşına, kemik sağlığına ve kalça eklemindeki aşınmanın düzeyine bağlı olarak yapılır. Hastanın kalça eklemi detaylı olarak incelenip muayenesi yapıldıktan sonra cerrahi dışı yöntemler ile ameliyat süresinin geciktirilmesi sağlanır ya da cerrahi yöntemler ille tedavi yapılır.

Hastanın ağrılarının azaltılamaması ve günlük hayatının giderek zorlaşması durumunda kalça protezi ameliyatı yapılması şarttır. Kalça protezi ameliyatı hastanın durumuna bağlı olarak değişmekle birlikte, cerrahlar tarafından tercih edilen son yöntemdir. Kalça çıkıklığının ilerlemesi durumunda hastaların bir bacağı diğerinden daha uzun hale gelir. Hastanın yaşadığı ağrıların azaltılması ve hastanın günlük hayatının kolaylaştırılması için ortopedik ayakkabı kullanımı gibi yöntemler tercih edilebilir. Ancak cerrahi dışı yöntemlerle hasta konforunun sağlanamaması durumunda protez cerrahi yapılması gerekir.

Kalça Protezi Cerrahisi

Kalça çıkığı tedavisi için total kalça protezi ya da parsiyel kalça protezi kullanılır. Hastanın genel sağlık durumu, yaşı ve kemik yapısına bağlı olarak kullanılacak protez türüne ortopedi ve travmatoloji uzmanı tarafından karar verilir. Kalça protezi ameliyatı sonrasında hastanın kalça çıkıklığına bağlı olarak yaşadığı ağrılar ortadan kalkacağı gibi, yürüme ya da spor yaparken yaşanan zorlanmalar da azalır.