Kalça Sıkışması Sendromu

Femoroasetabular sıkışma (FAI) olarak da bilinen kalça sıkışması sendromu, top ve kalça ekleminin soketi arasında anormal ve aşınan bir temasın olduğu bir durumdur. Sonuç, eklem hareketlerine zarar verebilecek kalça hareketleri sırasında artan sürtünmedir.

Hastalar genellikle uzun süre oturduktan veya yürüdükten sonra kasıktaki ağrıdan şikayetçidir. Birçok sporcu genellikle kasıktaki ağrıyı aktivite sırasında derin fleksiyon veya kalçanın dönmesi ile tanımlar. Bazen, kalçanın önünde bir haşhaş veya klikleme tarif edilir. Ağrı ayrıca uyluğun kenarı boyunca ve kalçalarda da yayılabilir. Bu bölgedeki bel veya karın kaynaklı diğer ağrı nedenlerini ekarte etmek önemlidir.

Kalça Sıkışması Sendromu Tedavisi

Kalça sıkışması / femoroasetabular sıkışma tedavisi konservatif, cerrahi olmayan yöntemlerle başlar. Dinlenme, aktivite modifikasyonları, anti-enflamatuar ilaçların dikkatli kullanımı ve bir fizik tedavi yöntemi semptomları hafifletmede genellikle başarılıdır. Kalça ekleminin anestezik ve steroid ile enjeksiyonu, tedaviye yanıt vermeyen semptomları olan hastalarda biraz rahatlama ve teşhis bilgileri sağlayabilir. Ameliyat gerektiğinde femoroasetabular sıkışma genellikle artroskopik kalça cerrahisi ile tedavi edilebilir.

Bazı kalça bozukluklarını minimal cerrahi travma ile tedavi etme yeteneğini büyük ölçüde geliştirmiş olsa da, diğer büyük operasyonlar için her zaman uygun bir yedek değildir. Kalça şiddetli dejenerasyona sahipse, uzun süreli ağrı rahatlaması sağlayacak tek prosedür total kalça protezi olabilir. Total kalça protezi, ağrının giderilmesinde ve fonksiyonun iyileştirilmesinde ve hareket açıklığında son derece etkilidir.

Add Your Comment