Kalça Yüzey Yenileme

Kalçanın ileri artriti olan hastalar geleneksel total kalça protezi (artroplasti) veya kalça yenileme (kalça yenileme artroplastisi) için aday olabilir. Bu prosedürlerin her biri bir kalça protezi türüdür, ancak önemli farklılıklar vardır.

Geleneksel total kalça protezinde, uyluk kemiğinin başı (femur başı) ve hasarlı soket (asetabulum) hem çıkarılır hem de metal, plastik veya seramik bileşenlerle değiştirilir. Kalça yüzey yenileme işleminde femur başı çıkarılmaz, bunun yerine düzgün bir metal kaplama ile kesilir ve kapatılır. Soket içindeki hasarlı kemik ve kıkırdak, tıpkı geleneksel bir kalça protezinde olduğu gibi çıkarılır ve metal bir kabukla değiştirilir.

Kalça Yüzey Yenileme Ameliyatı

Daha gelişmiş osteoartritiniz varsa ve cerrahi olmayan tedavi seçeneklerini tüketmişseniz doktorunuz ameliyat önerebilir. Ameliyat sadece kalçanız yaşam kalitenizi önemli ölçüde etkiliyorsa ve normal aktivitelerinize müdahale ediyorsa dikkate alınmalıdır. Kalça protezinden farklı olarak, kalça yenileme tüm hastalar için uygun değildir. Genel olarak, kalça yenileme için en iyi adaylar, güçlü, sağlıklı kemiğe sahip daha genç (60’tan az), daha büyük çerçeveli hastalar (genellikle, ancak her zaman erkek olmayan). Daha yaşlı, kadın, daha küçük çerçeveli, zayıf veya hasarlı kemiği olan hastalar femur boynu kırığı gibi komplikasyon riski daha yüksektir.

Latest Posts

Aşil Tendonu Kopması