Kemik Erimesi Nedenleri

Osteoporoz,  ilerleyen yaşa bağlı olarak kemik yapısında oluşan deformasyon ve kayıplar nedeniyle ortaya çıkıyor. Özellikle kadınlarda menopoz döneminden sonra ortaya çıkan kemik erimesi nedenleri arasında, yetersiz beslenme ve egzersiz yer alıyor. Osteoporoz olarak da bilinen sağlık sorunu kapsamında kişinin ortopedik sağlığı olumsuz yönde etkilenir.

Ergenlik dönemi sonrasında kemik gelişimi yerini yıkımına bırakır. 30 ve sonrasındaki yıllarda kalsiyum ve vitamin eksiklikleri de etkili olmaktadır. Yıllar içerisinde kemik ve eklem yapılarında form bozuklukları görülür. Vücuttaki doku ve mineral kaybına bağlı olarak osteoporoz belirtileri ortaya çıkmaktadır. Ortopedi ve travmatoloji uzmanlığı çerçevesinde bireylerde kemik erimesinin ortaya çıkış sebebi araştırılır. Bu doğrultuda hastaya özel tedavi planı oluşturulur.

Kemik Erimesi

Kemik Erimesi Nedenleri Nedir?

Osteoporoz nedenleri arasında yaş, cinsiyet ve genetik etkenler yer aldığı gibi, hareketsiz yaşam tarzı ve vücuda yeterli besinlerin alınmaması da kemik erimesine yol açabiliyor.

Kemik erimesi nedenleri şöyle sıralanabilir:

1. Kalsiyum, magnezyum ve potasyum bakımından yetersiz beslenme,
  2. Egzersiz yapmama, hareketsiz bir yaşam biçimi benimseme,
  3. Vücut kitle indeksinin düşük olması,
  4. İlerleyen yaş,
  5. Menopoz ile başlayan kemik yapısı kaybı,
  6. Kronik böbrek yetmezliği,
  7. Ailede kemik erimesi öyküsünün olması,
  8. D vitamini eksikliği,
  9. Yeme bozuklukları,
  10. Kortikosteroid içeren ilaçların uzun süre boyunca kullanılması

Belirtileri Nelerdir?

Hastalığın oluşmasında beslenme alışkanlıkları, genetik faktörler ve diğer etkenler etkili olmaktadır. Çocukluk döneminde gelişim süreci uzman hekim kontrolünde takip edilmelidir. Ortopedik sağlık ve eklemlerin işleyişine yönelik hareket edilir. Böylelikle ilerleyen dönemlerde oluşabilecek rahatsızlıklarının önüne geçilir.

Kemik erimesi belirtileri, erken dönemde fark edilmeyebilir. Uzman hekim tarafından belirli aralıklarla muayene edilmediği takdirde ciddi boyutlara ulaşır. Kemik erimesinin durdurulamaması, ilerleyen yaşlarda hastalarda eklem ağrıları, yürüyememe gibi sorunlara neden olabilir. Dolayısıyla hastalar tarafından kemik erimesi nedenleri ve nasıl teşhis edileceğinin anlaşılması gerekir.

Kemik Erimesi Nedenleri

Kemik Erimesi Tedavi Yöntemleri

Bireylerin kemik erimesine yönelik koruma teknikleri bulunur. Hastalığın önüne geçmek için düzenli ve yeterli beslenme, doğru egzersizleri uygulamak ve risk altındaki kişiler için rutin doktor kontrollerini aksatmamak önemlidir.

Fiziki muayene, tahlil ve görüntüleme tetkiklerinin sonuçlarına bağlı olarak kapsamlı inceleme yapılır. Osteoporoz, diğer adıyla kemik erimesine yönelik teşhisin ardından tedaviye başlanır. Tetkiklerin sonucunda eğer hastada kırık teşhis edilmediyse medikal tedavi yöntemleri uygulanır. Kemik erimesi nedenleri ve tedavi süreciyle ilgili iletişim kanalları aracılığıyla ekibimize ulaşabilirsiniz.