Kemik Erimesi Nedir?

Kemik erimesi olarak bilinen Osteoporoz hastalığı, kemik yoğunluğunda azalma ve kemik kalitesinde bozulmayla karakterize bir hastalıktır. Bu hastalık neticesinde kemikler kırılmaya daha yatkın hale gelmektedir. Osteroporoz herhangi bir belirti vermeden ilerlediği için hastalar basit bir düşme ya da çarpma sonrasında kırık oluşabilmektedir.

Genetik faktörler, düzensiz beslenme, hareketsiz yaşam gibi çevresel faktörler kemik erimesinin başlıca sebepleri arasındadır.

İnsan vücudu doğumdan itibaren kemik yapmaya başlar ve yıllar boyunca kemik yapmaya ve biriktirmeye devam eder. Erkeklerde 40’lı yaşlar, kadınlarda 35’li yaşlar kemik yapımının tepe noktasına ulaştığı yaşlardır. Dolayısıyla çocukluk çağından itibaren düzenli beslenme ve düzenli egzersiz yapmak ileri yaşlarda kemik yoğunluğunun korunması açısından önem arz etmektedir.

Kemik yoğunluğu, kemik dansitometrisi ile ölçülmektedir. Kemik dansitometrisi, uzman hekimin tavsiyesine göre 1-2 yıl aralıklarla tekrarlanabilmektedir.

Kemik erimesi tedavisinde, D vitamini ve kalsiyum içeren beslenme düzenlemesi, düzenli egzersiz ve aynı zamanda ilaç tedavileri kullanılmaktadır. Kemik erimesinin neden kaynaklandığı ve kemik erimesinin hastanın hangi kemiklerinde görüldüğünün tespit edilerek hasta için en uygun tedavi seçeneği belirlenmektedir.

Hastanın egzersiz ve spora yer verilen hareketli bir yaşama sahip olması, vücuttaki D vitamini seviyesinin korunması kemik kalitesinin korunması açısından önemli bir yere sahip olduğu unutulmamalıdır.

Add Your Comment