osteoporozdan korunmanın yolları

Kemik erimesi hastalığı, kadınlarda  olduğu kadar günümüzde ortalama yaşam süresinin artmasıyla erkeklerde de sık karşılaştığımız bir hastalık haline gelmiştir. Kemik erimesi (osteoporoz) hastalığı özellikle kadınlarda menopoz sonrası risk oluşturmaktadır. Östrojen hormonun azalmasıyla bu hastalıkta risk oranınız artar. Kemik erimesi, kemikte bulunan minerallerin azalmasından meydana gelir. Kemikteki mineral içeriklerinin seviyesini düşürmemek için neler yapmalıyız?osteoporozdan korunmanın yolları

• Kalsiyum içeren besinler tüketmeye özen gösterin. Kalsiyum yönünden en zengin besinler herkesin bildiği üzere süt ve süt ürünleridir. Bunların yanı sıra somon balığı, ceviz, brokoli, badem, tere ve pazı gibi besinlerden de kalsiyum desteği alabilirsiniz. Özellikle kadınlar gebelik, emzirme ve menopoz döneminde daha çok kalsiyuma ihtiyaç duyarlar.
  • D vitamini, kemik yapımının sürecini hızlandıran bir vitamindir. D vitaminini güneşten, deniz ürünleri ve süt ürünlerinden alabilirsiniz.
  • Egzersiz yapmak kas ve kemik yapınızı güçlendirir ve vücut direncinizin artmasına sebep olur. Düzenli yapacağınız egzersizler ve yürüyüşler sayesinde bu hastalıktan korunabilirsiniz.
  • Sigara ve alkolden uzak durmak. Sigara ve alkol gibi maddeler kemik yoğunluğunuzu düşürerek, kemik erimesine davetiye çıkarır. Kemik erimesi riski bulunan kişilerin bu maddeleri en kısa sürede bırakması veya azaltması gerekmektedir.
  • İdeal kiloda olmak. Çok kilolu veya çok zayıf olmak kemik erimesine en büyük katkıyı sağlayan faktörlerdir.