Robotik Diz Cerrahisi Nedir?

Diz eklemlerinde kireçlenme başta olmak üzere çeşitli sebeplere bağlı olarak ortopedik rahatsızlıklar ortaya çıkar. Son yıllarda klasik yöntemlerin aksine robotik diz cerrahisi teknikleri kullanılmaktadır. Son derece kontrollü ilerlemesi gereken kritik ameliyatların tedavisi kapsamında gerçekleştirilir.

Gün içerisinde diz eklemi sorunları nedeniyle hastanın hareket fonksiyonlarını kısıtlamaktadır. Sürekli olarak devam eden ağrı, merdiven kullanımı ve yürüyüşte zorlanma yaşanan belirtiler arasındadır. Bazı kişilerde, cerrahi olmayan tedavi yöntemleri etki etmeyebilir. Eklem içerisine yapılan enjeksiyon uygulamaları, ilaç tedavisi ve fizik tedavi uzmanı tarafından yapılan egzersizler örnek olarak verilebilir.

Belirtileri Nelerdir?

Hastalar genellikle aşırı kilo ve darbe alımı sonucunda diz eklemi rahatsızlıkları görülebilir. 50 – 60 yaş ve üzerindeki kişilerde kıkırdak dokusunun zedelenmesine bağlı olarak ortopedik sorunlar yaşanır. Gençlik dönemindeki kişilerde ise spor aktiviteleri sonrasında travma oluşumundan dolayı eklem problemleriyle karşılaşılır.

Ağrı ve hareket bozukluğu sonucunda diz eklemi sorunları oluşabilir. Belirtilerin şiddeti ve çeşidi kişiden kişiye değiştiği gözlemlenir. Eklem bölgesinde şişlik, kas erimesi ve benzeri bulgular fiziki muayene sırasında tespit edilir. Ancak bazı hastalarda radyolojik görüntüleme yöntemleri sonucunda anlaşılır.

Bazı kişilerde cerrahi olmayan tedavi çeşitleriyle iyileşme görülmeyebilir. Bu durumlarda diz protezi ameliyatına başvurulur. Günümüzde robotik cerrahi teknikleri sayesinde kişilerin şikayetlerinde büyük ölçüde azalmadan bahsedilebilir.

Robotik Diz Cerrahisi Nedir

Robotik Diz Cerrahisi Avantajları

Ortopedi ve travmatoloji uzmanı tarafından operasyonun planlama aşamasından robotik diz protezi ve hangi pozisyonda yerleştirileceği oldukça kritik bir süreçtir.

Robotik yöntemler sayesinde yüksek oranda iyileşme sağlamaktadır. Aynı zamanda klasik diz protezi ile kıyaslandığında çeşitli yönlerden hastalar için avantaj sağlamaktadır. Bu nedenle robotik diz cerrahisi nedir sorusu hastalar tarafından sıklıkla sorulur. İşlemlerin bilinen diğer olumlu yönleri şu şekildedir;

• Operasyon sonrası ağrı ve diğer şikâyetleri azalmaktadır.
  • Hastanede yatış süresi, klasik diz protezi yöntemine göre kısaldığı gözlemlenir.
  • Ameliyat sonrası çeşitli sebeplerden kaynaklı rahatsızlıkların oluşma riski düşüktür.
  • Hareket yetilerinde artış görülür. Tedavi öncesi döneme göre gözle görülür bir ilerlemeden bahsedilebilir.
  • Robotik diz protezi sayesinde hasta, kendi dizi gibi hissedebilir. Diz protezinin yerinden çıkması riski, robot teknolojisi sayesinde oldukça düşüktür.
  • İşlemlerin bilgisayar ortamında gerçekleşmesinden dolayı protez ömrü uzundur. Gün içerisinde eklem fonksiyonu gerektiren hareketler kolaylıkla gerçekleştirilir.

Robotik Diz Cerrahisi Nasıl Uygulanır?

Klasik diz protezi operasyonlarında kullanılan yöntemlere yer verilir. Kıkırdak ve kemik dokusundaki hasar gören alanlara müdahale edilir. Kişiden kişiye değişen diz eklemi bozukluklarına göre protez yerleştirilir. Robotik diz cerrahisi ile birlikte hastanın diz yapısının değerleri kaydedilir. Üç boyutlu modelleme tekniği ile var olan diz eklemi ayrıntılı olarak incelenir.

Robotik Diz Cerrahisi

Ortopedik açıdan hasar alan eklem yapılarına gerekli müdahaleler yapılır. Ardından hastanın bilgisayar ortamına kaydedilen verileri sayesinde işlemler gerçekleşir. Gelişmiş teknolojik imkanların da etkisiyle diz eklemi çevresindeki doku ve yapılara zarar görmemektedir.  Tedavinin etkisi açısından robotik cerrahi alanında yetkinliğe sahip uzman hekimin tecrübesi de oldukça önemlidir.

Ameliyat Öncesi ve Sonrası Süreç

Son yıllarda pek çok alanda kullanılan robot teknolojileri, tedavi süreçlerinin de bir parçası haline gelmiştir. Ortopedik hastalıkların, protez ameliyatıyla iyileşme sağladığı durumlarda robotik diz cerrahisi ile tedavi planı oluşturulur. Uzman hekimlerin hastalara, operasyon öncesi ve sonrasında birtakım tavsiyeleri bulunur.

Beslenme alışkanlıkları, sağlıklı yaşam koşullarına uyacak şekilde düzenlenmelidir. Kilo takibi, düzenli spor yapmak da kemik ve eklem sağlığı için etkilidir. Operasyon öncesinde sigara tüketimi, olabildiğince azaltılmalıdır. Kişide herhangi bir kronik rahatsızlık varsa işlemler öncesinde bildirilmesi gerekir.

Özellikle operasyon sonrasındaki dönemde hasta açısından çeşitli faydaları bulunur. Geleneksel diz protezi ameliyatına göre eklem ağrıları daha az görülür. İyileşme döneminde kişilerin operasyon sonrası olumsuz etkiler kısa süre içerisinde geçmektedir. Birkaç gün içerisinde doktor gözetiminde hastanın hareket etmesi önerilir. Belirli bir süre destek alarak yürümesi beklenen bir durumdur. Robotik diz protezi, vücudun doğal diz yapısıyla uyum sağladığı gözlemlenir.

Robotik diz protezi ameliyatı ve işlemlerle ilgili detaylı bilgi almak için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Add Your Comment