Robotik Kalça Cerrahisi Nedir?

Ortopedik sağlığın korunması ve sürdürülmesi çeşitli açılardan oldukça önemlidir. Fizik tedavi, eklem içi enjeksiyonu ve ilaç tedavisi etki etmeyen hastalar, robotik kalça cerrahisi nedir ve nasıl uygulanır sorularını sıklıkla sormaktadır. Kalça protezi operasyonu, yeni nesil tekniklerle birlikte gerçekleştirilir. Bu sayede eklem rahatsızlıklarında iyileşme sağlanır. Aynı zamanda robotik sistemler sayesinde hata payı oldukça düşüktür.

Cerrahi işlemler ortopedi ve travmatoloji uzmanı kontrolünde gerçekleştirilir. Robotik sistemlerin çalışma prensibi ve işleyişine detaylı olarak hakim olunması gerekir. Bu nedenle yetkinlik ve hekimin deneyimi, tedaviye eşdeğer oranda etki eder. Op. Dr. Ayşe Erdoğan, kalça protezi robotik cerrahisi uygulaması için gerekli yetkinliğiyle beraber hastalarına tedavi planı oluşturmaktadır.

Robotik Kalça Cerrahisi Nedir?

Hastanın detaylı muayenesinin ardından kalça eklemindeki problemlerin türü ve boyutu teşhis edilir. Robotik sistemler sayesinde önceden planlı ve en az oranda hata payıyla cerrahi işlemler gerçekleştirilir. Son yıllarda robotik kalça protezi, hastalara sağladığı hızlı ve güvenli tedavi yöntemleriyle öne çıkmaktadır.

Robotik Kalça Cerrahisi Nedir

Ortopedi ve travmatoloji uzmanı tarafından her bir adımı planlı bir şekilde yürütülmesi gerekir. Kişiye özel olarak tedavi sürecini kapsamaktadır. Robotik sistemlerin sağladığı avantajlar ile beraber yüksek oranda doğruluk payına sahiptir.

Klasik kalça protezi ameliyatlarıyla kıyasla enfeksiyon ihtimali oldukça düşüktür. Protezin gevşeme veya yerinden çıkma gibi bir durumla karşılaşılmamaktadır. Teknolojik anlamda tıbbi cihazlarda yaşanan gelişmeler ile birlikte etkili bir tedavi uygulanır.

Bütün cerrahi müdahalelerde olduğu gibi steril ve sağlık koşullarına uygun bir ortamda işlemler gerçekleştirilmelidir. Hastanın robotik kalça cerrahisi teknikleri açısından gerekli koşulları karşılaması oldukça kritiktir.

Ameliyat Aşamaları Nelerdir?

Robotik cerrahi, tıbbi açıdan pek çok uzmanlıkta başvurulan bir tekniktir. Özellikle ortopedi sağlığı tehdit eden bacak boyu eşitsizliği ve fonksiyonel anlamda eklemlerde bazı gerilemeler gözlemlenir. Robotik sistemler sayesinde kısa süre içerisinde tedavi sağlanır.

Kişinin kendi eklem dokusuyla uyum sağlaması açısından gerekli önlemler alınır. Tomografi cihazından elde edilen iki boyutlu görüntülerin bilgisayar ortamında geliştirilmesiyle kalça eklemi anatomisini detaylı olarak incelenebilir. Hastanın ortopedik sorunları da göz önünde bulundurularak ideal olan protez tasarlanır.

Total kalça protezi ameliyatları başta olmak üzeri çok sayıda cerrahi müdahale gerektiren tedavilerde yer verilir. Operasyon kapsamında üç boyutlu görüntüleme teknikleriyle beraber kalça eklemi problemleri ayrıntılı olarak kaydedilir. Beraberinde de ameliyat öncesinde hastaya yerleştirilecek protezin uygunluğuna bakılabilir. Milimetrik hesaplamalarla beraber robotik sistemlerle kalça protezi ameliyatı yürütülür.

Hangi Durumlarda Gerek Duyulur?

Genellikle kalça protezi operasyonları, belirli şartlar altındaki hastalara uygulanır. Gün içerisindeki temel aktivitelerde eklem problemlerinden dolayı aksama yaşanır. Kronik ağrı ve hareketlerde zorluklar yaşanabilir. Yürüyüş, merdiven kullanımı ve çeşitli spor aktiviteleri sırasında kendini gösterebilir.

Hastanın yaşam kalitesi olumsuz yönde etkilenir. Eklem dokusunun olumsuz yönde etkilenmesinden dolayı robotik kalça cerrahisi yöntemlerine başvurulur. Kalça kireçlenmesi ve kıkırdak dokusunun hasar görmesi gibi durumlarda kullanılır.

Aynı zamanda genç yaşta spor aktiviteleri sırasında yaşanan kazalara bağlı travma oluşumu görülebilir. Ek olarak hastalarda yaşa bağlı ortaya çıkan etkenlerden de zarar görmektedir. Eklemlerin sürtünmesi sonrası aşınma ve güç kaybı yaşanabilir. Bu nedenle gün içerisinde yapılan eylemlerde destek ihtiyacı doğar.

Robotik Cerrahi ve Faydaları

Kalp damar rahatsızlıkları ve daha çok sayıda hastalığın cerrahi anlamda tedavisi robotik sistemlerle gerçekleştirilir. Kalça protezi operasyonları, gelişmiş teknolojik yöntemler sayesinde en az oranda hata payıyla gerçekleştirilir. Ameliyat öncesinde üç boyutlu bir şekilde protezin durumu takip edilebilir. Bu sayede olası risk etkenlerinin önüne geçilir.

Robotik Cerrahi

Ameliyat sonrasında hastaların memnuniyet oranı oldukça yüksektir. Rahat bir iyileşme dönemi ve günlük hayatlarına kısa sürede dönmeleri robotik kalça protezinin faydaları arasındadır. Özellikle klasik teknikle uygulanan proteze göre daha uzun ömürlüdür. Kalça eklemi çevresindeki yumuşak doku ve kaslar da göz önünde bulundurulur. Bu nedenle tedavi sonrasında ender olarak olumsuz bir durumla karşılaşılır.

Klasik kalça protezi ameliyatlarında sıklıkla karşımıza çıkan protezin gevşemesi oldukça az oranda görülür. Kalça eklemi çevresinde bulunan dokular herhangi bir zarara uğramadıkları gözlemlenir. Geleneksel cerrahi yöntemlerin aksine kemik üzerinde kanal açılmamaktadır. Bu nedenle damar sağlığını riske sokan bir durumla karşılaşılmaz.

Robotik kalça cerrahisi nedir ve süreç nasıl ilerler gibi konulardaki sorularınız için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Add Your Comment