Robotik Eklem Protez Cerrahisi

Kalça ve diz eklemleri, vücudumuzun temel fonksiyonlarını yürütmesi nedeniyle gün içerisinde sıklıkla kullanılır. Robotik eklem protez cerrahisi kapsamında yeni nesil yöntemlere başvurulur. Gelişmiş tekniklerle mevcut eklem yapısına en uygun biçimde protez oluşturulur. Robotik sistemlerin yardımıyla kişinin anatomisini göz önünde bulundurarak tedavi süreci yürütülür.

Hastanın istekleri, tetkik sonuçları ve robotik cerrahi alanında yetkinliğe sahip uzman hekimin görüşleri beraber değerlendirilir. Aynı zamanda şikayetlere sebep olan etkenler de incelenmelidir. Yıllar içerisinde çeşitli sebeplerden kaynaklı olarak eklemler hasara uğramaktadır. Diz ve kalça eklemi problemleri yaşayan bireylerin günlük aktivitelerini sürdürmekte zorlandığı kaydedilir. Tedavi sonrasında eklemlerdeki şiddetli ağrı ve işlev kaybı gibi belirtilerin büyük ölçüde önüne geçilir.

Robotik Eklem Protez Cerrahisi Nedir?

Robotik Eklem Protez Cerrahisi Nedir

Klasik yöntemlerle yapılan kalça ve diz protezi ameliyatlarından pek çok açıdan farklılık gösterir. Robotik eklem protez cerrahisi öncesinde geniş kapsamlı bir hazırlık süreci bulunur. Üç boyutlu görüntüleme sistemiyle beraber eklem yapısının aldığı zararın hangi boyutta olduğu anlaşılır. Bu doğrultuda gelişmiş yazılım programlarından faydalanılır. Operasyon sürecinde protezin nasıl konumlandırılacağı hesaplanır.

Kalça ekleminin ileri boyutlarda hasar görmesi ya da kireçlenmesi sonucunda yapılabilir. Mevcut kalça ekleminin üç boyutlu görüntüsü oluşturulur. Ardından sorunlu alan teşhis edilerek cerrahi plan oluşturulur. Diz eklemi ise bölgesel olarak olumsuz yönde etkilenir. Bu durumda da robotik diz protezi ameliyatı ile yüksek oranda başarı elde edilir. Unikondiler diz protezi adıyla bilinen ve eklemin aşınan kısımlarının onarılmasını içermektedir.

Avantajları Nelerdir?

Robotik sistemlerle gerçekleştirilen ameliyat sonrasında hastaların kısa süre içerisinde uyum sağladıkları gözlemlenir. Operasyon kapsamında mevcut eklem yapısına göre protez yerleştirilir. Hekimler açısından da klasik protez cerrahisine göre hata payı oldukça azdır. Ameliyat süreci, alanında uzman doktor kontrolünde ilerlemektedir. Kemik kesilerinin ölçüsü ve protezin nasıl konumlandırılacağı gibi konular gelişmiş paneller üzerinde planlanır.

Son yıllarda tıbbi teknolojiler arasında robotik sistemler, eklem rahatsızlıklarında önleyici özelliğe sahiptir. Klasik tekniklere göre robotik diz ve kalça ameliyatının belirli farkları bulunur. Şu şekilde sıralanabilir;

• Günlük aktivitelere geri dönüşün daha hızlı gerçekleşmesi
  • Hastanede hekim gözetiminde kalma süresinin kısalması
  • Operasyon esnasında kan kaybı ihtimalinin daha az olması
  • Ameliyat ertesi dönemde şiddetli ağrı yaşanma olasılığının azalması
  • Dayanıklılık açısından daha iyi performans gösteren protezler

Robotik Eklem Protez Cerrahisi

Kimlere Uygulanır?

Kalça ve diz protezi ameliyatı kararı verilen her hastaya robotik eklem protez cerrahisi uygulanır. Uzman hekimin uygun görmesi halinde operasyon kararı verilir. Genellikle belirli yaşın üzerindeki hastalarda eklem problemleriyle karşılaşılır. Yürüme, merdiven kullanma gibi temel aktivitelerde zorluklar yaşanır. Medikal yöntemler, olumlu yönde sonuç vermeyebilir. Bu noktada yeni nesil cerrahi teknikler devreye girer.

Operasyon sonrası dönemde çok hızlı bir şekilde iyileşme yaşandığı gözlemlenir. Hastalarda gözlemlenen aktivite kısıtlılığı, topallayarak yürüme ve şiddetli ağrı gibi belirtiler büyük oranda ortadan kalkar. Ortopedik destek görevi gören yürüteç ve baston gibi ekipmanlar, birkaç hafta sonrasında bırakılabilir. Uzman hekim tarafından belirtilen süre içerisinde eklem hareketi gerektiren aktiviteleri gerçekleştirilir.

Robotik eklem protez cerrahisi alanında yetkinliğe sahip uzman doktorlar tarafından sürecin ilerlemesi oldukça önemlidir. İyileşme açısından hedeflenen başarının elde edilmesinde büyük oranda etki eder. Eklem rahatsızlıklarının tedavisinde yeni nesil teknikler hakkında sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

3 Comments Hide Comments

Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always useful to read content from other authors and practice something from their websites.

Add Your Comment